Od 10 grudnia 2023 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie będą miały obowiązek korzystania z e-Doręczeń (zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r.).
Wyznaczony przedstawiciel (może być docelowo administratorem skrzynki e-doręczeń) w Państwa JST oraz ASI, będzie zobowiązany do uruchomienia odpowiednich procedur. Sygnalizujemy również dostosowania adresów e-mail przeznaczonych do komunikacji e-doręczeń, oraz domeny własnej publicznego adresu IP w zgodzie z regulaminem (LINK)
Od tego dnia samorządy będą musiały:
- mieć adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE) – Ważne dla informatyków/administratorów systemów informatycznych (Stały publiczny adres IP)
- doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.
Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są:
Czym są e-Doręczenia
- Są usługą zaufania świadczoną na podstawie rozporządzenia eIDAS i norm ETSI. Opisują one m.in. kwalifikowane podpisy elektroniczne, pieczęcie elektroniczne, elektroniczne znaczniki czasu, a także odpowiednie dla nich certyfikaty.
- Zastąpią korespondencję na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
- Są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
polecamy do zapoznania się z następującymi linkami:
- https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/jak-zalozyc-adres-i-skrzynke-do-e-doreczen2
- https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-adres-do-e-doreczen-u-publicznego-dostawcy-uslugi-e-doreczen
- https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/harmonogram
W kwestii wdrożenia ww. procedur można się kontaktować z naszym Centrum Szkoleniowym Graficom tel. +48601716403 w celu uzyskania szkolenia i wdrożenia e-usług oraz uzupełnienia procedur RODO.